سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعویض یا تعمیر شارژر لپ تاپ

خرابی شارژر لپ تاپ

کارشناسان مرکز تعمیر لپ تاپ فوجیتسو با تمرکز بر ساختار لپ تاپهای این برند محبوب و واکاوی تعداد بی‌شماری از آنها، تسط بالایی بر شارژر لپ تاپ کانفینگ این محصول یافته اند به گونه‌ای که عیب‌ یابی آن را در کمترین زمان ممکن انجام داده و عملیات تعمیر این دستگاه از جمله تعمیر شارژر لپتاپ فوجیتسو را با بالاترین میزان موفقیت به اتمام می‌ رسانند.تعمیر لپ تاپ فوجیتسو و انواع بوردهای الکترونیکی در این مرکز با تجهیزاتی پیشرفته و مدرن چون  BGA Machine Ersa 550، Clean Room، PC3000،TEXAS INSTRUMENTS EV 2300  و دیگر تجهیزات تعمیراتی و ابزارآلات لحیم‌کاری روز جهان به صورت تخصصی و صد در صد تضمینی انجام می‌گیرد.خدمات ارائه شده در این مرکز با رعایت تمامی پارامترهای تخصصی و حرفه‌ای این حوزه، اعم از استفاده از تجهیزات پیشرفته تعمیر، به‌کارگیری نرم‌افزارهای پیشرفته، احترام به حقوق مشتریان و ارائه گارانتی تعمیر انجام می‌پذیرد. تعمیرات لپ تاپ Fujitsu در این مرکز، تمامی موارد سخت افزاری و نرم افزاری این دستگاه را شامل می‌گردد و کارشناسان محدودیتی در زمینه اِعمال تعمیرات مورد نیاز ندارندتعمیر آداپتور لپ تاپ و یا تعمیر آداپتور شارژر فرآیندی استهزینه قطعات یدکی تعویض شده بر اساس قیمت جداگانه از مشتری دریافت میشود.

دستگاه هایی که بر اثر فرسودگی یا زنگ زدگی، خرابی آنها از حد متعارف تجاوز نماید، هزینه جنرال سرویس بر اساس توافقنامه کتبی با مشتری خواهد بود.تعمیر قطعه مربوطه به صورت متعارف. که طی آن تلاش می گردد ناکارآمدی و اختلال پیش آمده در عملکرد آداپتور مرتفع گشته و کیفیت اولیه این قطعه به آن بازگردانده شود.اگر شما هم تمایل به تست آداپتور  و رفع اشکالات آن دارید با مجموعه دور اندیش همراه باشید .در ابتدا تست آداپتور لپ تاپ برای اطمینان از تعمیر آداپتور لپ تاپ؛ تست  توسط مدار لامپ سری را برای شما شرح می دهیم زیرا ممکن است مشکل از باطری ،لپ تاپ یا مدار جانبی باشد برای تست آداپتور اول از سالم بودن کابل برق اطمینان حاصل کنید .برای تست آداپتور باید کابل برق آداپتور را به پریز مدار لامپ سری وصل کرده ،لامپ روشن و خاموش می شود ،کابل را از پریز جدا می کنیم و زیر 10 ثانیه دوباره اتصال می دهیم ،اینبار لامپ روشن نمی شود(اصلا روشن نمی شود)کابل رو جدا کرده یک دقیقه صبر می کنیم و دوباره کابل را متصل می کنیم ،لامپ دوباره خاموش و روشن می شود سپس کابل آداپتور را به پریز برق شهر وصل کرده و از خروجی آداپتور ولتاژ بگیرید ،که این ولتاژ باید با ولتاژ نوشته شده روی بدنه آداپتور یکی باشد .در این صورت آداپتور سالم است و نیازی به تعمیر آداپتور لپ تاپ ندارد .آداپتورهای لپ تاپ دارای باکس هستند (روکش پلاستیکی پوشاننده برد آداپتور) که باز کردن این قطعه کار آسانی نیست و در صورتیکه با روش نامناسبی آن را باز نمایید، باعث بد شدن ظاهر آداپتور شده و گاهی نیز ممکن است آداپتور شما از نظر ایمنی مشکل پیدا کند.هزینه های مذکور بدون در نظر گرفتن مدت زمان تعمیر و جهت رفع نواقص میباشد و بهای قطعات یدکی جداگانه با نرخ های متعارف وصول میگردد.تعمیر آداپتور لپ تاپ باز و بست کامل قطعه در صورت امکان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مراحل تعمیر شارژر لپ تاپ

استهلاک به ویژه برای کاربرانی که مدام در حال استفاده از دستگاه و جابجایی آن هستند سریع تر اتفاق می افتد زیرا جابجایی های شارژر، پیچیدن و باز کردن سیم شارژر و مواردی از این دست در دفعات بیشتری اتفاق می افتند. اولین چیزی که در شارژر کهنه و پوسیده می‌شود، سیم آن است. اگر جلوی یک پوسیدگی و یا شکاف کوچک در سیم شارژر را نگیرید، سیم شارژر کلاً قطع می‌شود و دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید.در هر حال در صورت بروز اختلال در این بخش از دستگاه می توانید به مرکز تعمیر شارژر لپتاپ فوجیتسو مراجعه نمایید و تخصصی ترین خدمات مرتبط را دریافت دارید. کارشناسان مرکز تعمیر شارژر لپتاپ فوجیتسو پس از بررسی دستگاه و عیب یابی صحیح، بهترین راهکار ممکن را بر روی شارژر اِعمال نموده و دستگاهی بی عیب و نقص را به شما تحویل می دهند. همچنین در این مرکز ترفندها و اطلاعاتی در زمینه بهترین روش استفاده از شارژر لپ تاپ و نگهداری آن با شما در میان گذاشته می شود.

 

 تعمیر یا تعویض شارژر لپ تاپ

 

خرابی شارژر لپ تاپ معمولاً با نشانه‌هایی چون عدم تغذیه لپ تاپ و تأمین برق مورد نیاز آن همراه است.در اچ پی زون امروز، میخوایم راجع به شارژر لپ تاپ اچ پی و روش های تعمیر این قطعه با شما همراهای مربوطه انجام شود. با این وجود، اگر از دانش و مهارت انجام این کار برخوردار هستید می‌توانید با مراجعه به بخش زیر و مشاهده ویدئوی آموزش تعمیر شارژر لپ تاپ سونی، شیوه انجام این کار را بیاموزید.

 

 

 

 

خودتان تعمیر کنید

 

عمده اشکال پیش آمده در شارژر لپ تاپ، عدم توانایی در تغذیه دستگاه است.

در این حالت، با وجود اتصال دستگاه به شارژر، عملیات شارژ به درستی انجام نمی شود و کاربر به طور دائم با لپ تاپی   خالی از انرژیروبه روخواهد بود.تعمیر شارژر لپ تاپ در این مرکز صرفاً تعمیر سخت افزاری قطع نیست.ی عزیز صحبت کنیم. اهمیت شارژر در لپ تاپ کاملا مشهوده و نیازی به تاکید دوباره نیست. اگه هر کدوم از بخش های شارژر دچار ایراد بشه، فرایند شارژ لپ تاپ مختل میشه و شما نمیتونین به درستی باهاش کار کنین. مطلب آموزش تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی که توسط متخصصن تعمیر لپ تاپ تهیه و تدوین شده، بهتون کمک میکنه که مشکلات این قطعه رو بشناسین و اونا رو در زمان مناسب برطرف کنین.برای آشنایی بیشتر شما کاربرای عزیز با این فرایند و مراحل و نکات مهم اون، میتونین کلیپ آموزشی رو هم تماشا کنین و در جریان نکات کاربردی تری قرار بگیرین. ضمن اینکه اگه با انجام دادن مراحل ذکر شده در ویدئو، نتونستین مشکل شارژر رو برطرف کنین، همکارای ما در نمایندگی مجاز اچ پی مرکز سخت افزار ایران، تخصصی ترین سرویس های ترمیمی رو بهتون ارائه میدن.در صورت خرابی شارژر، کاربر با دستگاهی مواجه خواهد شد که چراغ پاور آن حتی پس از وصل کردن شارژر به لپ تاپ خاموش می‌ماند و به دلیل عدم دریافت برق روشن نمی‌شود. در این شرایط نیاز است  تا در وهله نخست از وجود اشکال در شارژر لپ تاپ مطمئن شد؛ چرا که عدم شارژ شدن دستگاه ممکن است نه به دلیل خرابی این بخش، بلکه به دلیل وجود اشکال در سایر بخش‌های دستگاه باشد.در صورتی که بررسی های کارشناسان تعمیر لپ تاپ سونی منجر به این نتیجه شود که اشکالاتی در شارژر لپ تاپ وجود دارد می‌تواند با مراجعه به مراکز استاندارد تعمیر، جهت تعویض و یا تعمیر شارژر لپ تاپ سونی ادقام کرد. توصیه می‌شود سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر این بخش از دستگاه توسط کارشناسان فن یکی از رایج ترین مشکلات شارژر لپ تاپ ، پارگی کابل برق آداپتور هست. به این صورت که در اثر عواملی مثل کشیده شدن یا جمع کردن کابل، این قسمت دچار پارگی میشه و حتی میتونه خطراتی رو هم برای شما به همراه داشته باشه.اگر مطمئن هستین که ایراد شارژ نشدن لپتاپ بخاطر شارژ هست، میتونین برای تعمیر اون با کارشناسای تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی تماس بگیرید. بعضا هم دیده شده که اتصالات داخل کابل قطع شده و به این ترتیب، شارژر درست عمل نمیکنه. خرابی برد آداپتور هم مساله ی دیگه ایه که عملکرد این قطعه رو به شدت تحت تاثیر قرار میده. فقط باید توجه داشته باشین که در ورودی این قطعه، برق AC 220v وجود داره و به همین دلیل هم بررسی و تعمیرات برد، نیاز به تخصص و مهارت بالایی داره و باید با در نظر گرفتن نکات ایمنی انجام بشه.جالبه بدونین که آداپتور شارژر لپ تاپ ، دارای قطعات بسیاری هست که مدار پاور جک، کابل برق ورودی، فیوز یا NTC یا خازن های  مدار RCL اولیه  و در نهایت، خازن بزرگ اولیه مدار، جزء مهم ترین اونها هستن. بروز نقص در هر کدوم از این قطعات، زمینه ساز خرابی شارژر و عدم عملکرد صحیح این قطعه میشه. اگه تو مراحل تست آداپتور، وقتی کابل برق آداپتور به پریز مدار لامپ سری متصل میشه، لامپ خاموش و روشن نشه، قطعا مشکل شارژر از بخش مدار هست و نیاز به ترمیم یا تعویض بخش های مختلف این قطعه هست. در ادامه، میتونین ضمن تماشای فیلم آموزش تعمیر شارژر لپ تاپ اچ پی و آشنایی با موارد ذکر شده، با روش ها و مراحل ترمیم این قطعه هم آشنا بشین.

 

 

 

با دقت تعمیر کنید

 

تا کنون برایتان پیش آمده است شارژر لپ تاپ را به برق متصل کنید و هیچ تغییری در شارژ دستگاه ایجاد نشود؟ گاهی این مشکل می تواند ناشی از اتصالات سیم شارژر چه به دستگاه و چه در کابل شارژر باشد. گاهی هم با وجود این که سیم کاملا سالم است لپ تاپ شارژ نمی شود و ممکن است به تنظیمات لپ تاپ خود شک کنید. هر یک از موارد زیر که عامل عدم شارژ باتری لپ تاپ شما باشد با دو گام ساده ای که در ادامه مطلب امروز انزل وب می خوانید به راحتی قابل حل است.زمانی که مشاده کردید با اتصال شارژر جریان برق برقرار نمی شود سریع شارژر را جدا کرده و از ورودی یا پریز دیگری برای اتصال شارژر استفاده کنید."با دقت خرید کنید"!!!!

خرابی شارژر لپ تاپ سونی می‌تواند به دلایلی چون وارد شدن ضربه به بدنه آداپتور شارژر، نوسان برق، آب خوردگی، استفاد? نادرست از شارژر، بد جازدن سوکت شارژر در لپ تاپ و مواردی از این دست اتفاق بیفتد. برای تست خرابی یا عدم خرابی شارژر لپ تاپ توصیه می‌شود ابتدا دستگاه خود را با شارژر مخصوص آن، به طور دقیق تست کنید. برای این کار ابتدا در حالی که باطری در داخل لپ تاپ است، شارژر را به دستگاه وصل کنید. پس از این کار اگر لپ تاپ روشن نشد، باطری را از دستگاه خارج کرده و دستگاه را به طور مستقیم به شارژر متصل کنید. در صورتی که لپ تاپ روشن شود، مشخص می‌شود که ایراد پیش آمده از باطری است و باید باطری عوض شود.

اما اگر لپ تاپ روشن نشد، احتمالاً اشکال پیش آمده به دلیل خرابی شارژر است. برای اطمینان از این موضوع که اشکال پیش آمده به دلیل خرابی شارژر است با استفاده از یک شارژر نو، تمامی این مراحل را مجدداً تست می‌کنیم. در صورت که پس از استفاده از شارژر جدید، دستگاه روشن شد، مشخص می‌شود که اشکال پیش آمده از شارژر است. اما در صورتی که دستگاه روشن نشود اشکال پیش آمده ناشی از وجود اشکال در جای دیگری از دستگاه است. بنابراین باید عملکرد سایر قطعات لپ تاپ نیز مورد بررسی قرار گیرد. تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با تعمیر لپ تاپ سونی با حضور در مرکز تعمیرات سونی قابل دریافت است.

 

  • خرابی کابل برق آداپتور- در این حالت برای رفع مشکل کافیست کابل برق را تعویض نمایید.در حالت کلی تعمیر آداپتور شارژر به صورت یکی از حالت های زیر انجام می شود:
  • خرابی بخشی از برد آداپتور- در این صورت حتما باید به تعمیر کار مراجعه نمایید زیرا به دلیل وجود برق AC 220v در ورودی این قطعه، کار کردن با این قطعه خطرناک بوده و نیاز به آگاهی دارد.
  • خرابی سیم آداپتور- این خرابی قابل حل است و میتوانید سیمی که سرفیش آداپتور روی آن قرار دارد را تعویض نموده و مشکل را حل نمایید. فقط حتما مطمئن شوید که سرفیش جدید دقیقا مشابه قبلی باشد. در ادامه تعمیر آداپتور لپ تاپ را کامل تر برای شما شرح می دهیم
  • یکی از حالت هایی که در تست آداپتور ممکن است پیش بیاید این است که : کابل برق آداپتور را به پریز مدار لامپ سری اتصال می دهیم ،لامپ خاموش و روشن نمی شود در این صورت مشکل می تواند از پاور جک یا کابل برق ورودی ،فیوز یا NTC یا خازن های  مدار RCL  اولیه  و در نهایت خازن بزرگ اولیه مدار باشد.
  • به علاوه در اغلب موارد آداپتور دستگاه به دلیل افت یا شدت جریان برق از کار می افتد و به این وسیله از آسیب به دستگاه جلوگیری می نماید.زمانی که جریان برق قطع شده است باتری دستگاه را (در صورت امکان ) جدا کنید. دکمه پاور را به مدت 2 دقیقه نگه دارید و سپس مجددا باتری را وارد کنید و شارژر را به پریز دیگری متصل کنید.

 

 

تعویر یا تعویض شارژر لپ تاپ

 

در حالت دوم : بعد از اتصال کابل برق آداپتور به پریز برق لامپ مدار سری، لامپ یکسره روشن می ماند. در این صورت اشکال از قسمت های دارای قطبیت می باشد مثل خازن بزرگ و خازن های RCL  اولیه و انتها پل دیودها و حتی ترانزیستور تشدید قبل از ترانس یابد توجه داشت که در این حالت نمی توان ولتاژگیری  کرد واگر به برق شهر وصل کنید فیوز کنتور می پرد .

حالت سوم : بعد از اتصال کابل برق آداپتور به پریز برق مدارلامپ سری لامپ روشن و خاموش می شود ،کابل را جدا کرده و این بار زیر 10 ثانیه دوباره اتصال می دهیم ،لامپ دوباره خاموش و روشن می شود. در این جا مشکل می تواند از ترانس و خازن های RCL انتهایی  باشد .برای تشخیص ایراد باید تک تک قطعات احتمالی را از مدار جدا کرده و دوباره با مدار لامپ سری تست کنید اگر مشکل رفع شود شما قطعه را یافته اید.

گاهی اوقات همه چی سالمه فقط به محض زدن آداپتور به یک مصرف کننده جریان قطع می شه ،مشکل از آی سی کنترلر آخر مدار هست یا  از کمبود ظرفیت خازن یا کهنگی خازن می باشد که با تعویض آن مشکل حل می شود و تعمیر آداپتور لپ تاپ به راحتی انجام می شود.

مجموعه دوراندیش واقع در بازار طالقانی ارائه دهنده کلیات خدمات فروش لپ تاپ در اصفهان و تعمیر قطعات کامپیوتر از جمله تعمیر آداپتور لپ تاپ با قیمت مناسب می باشد.